Kundeservice

Hva kan vi hjelpe deg med?

Vår kundeservice er åpen mandag-fredag fra kl. 9 til 15. Her kan du kontakte oss for kundestøtte, spørsmål om våre produkter og andre henvendelser.

Driftsstatus

Nettbank

23. mai kl. 15.16:

Alle systemer er oppe og går.

Innlogging

23. mai kl. 15.16:

Alle systemer er oppe og går.

Ofte stilte spørsmål

Jeg ønsker å bli kunde i Boligbanken. Hvordan går jeg frem?

Boligbanken tilbyr sine tjenester og produkter til boligselskaper som er forvaltet av noen av våre samarbeidspartnere. Dersom ditt boligselskap ikke er forvaltet av noen av disse så anbefaler vi at dere kontakter en av disse for å få et tilbud på forretningsførsel og banktjenester.

Hvor finner jeg forvaltersider?

Forvaltersider finner du her.

Hvor finner jeg lånesøknad?

Her er lenke til lånesøknaden.

Tilbyr dere IN-lån?

Ja, det gjør vi.

Hvordan logger jeg inn i nettbanken?

Her er lenken til nettbanken vår. Du logger inn med BankID.

Er ikke forvaltet av forvaltningsselskap, hvordan bli kunde?

Boligbanken tilbyr sine tjenester og produkter til boligselskaper som er forvaltet av noen av våre samarbeidspartnere. Dersom ditt boligselskap ikke er forvaltet av noen av disse så anbefaler vi at dere kontakter en av disse for å få et tilbud på forretningsførsel og banktjenester.

Kan jeg sette inn kontanter?

Nei, vi tar ikke imot kontanter.

Kan jeg få betalingsterminal?

Nei, det har vi ikke.

Hvorfor har jeg fått melding fra kundesjekk?

Boligbanken ASA er pålagt å innhente informasjon om våre kunder og eierstrukturen i virksomheten i henhold til Lov om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (hvitvaskingsloven). Du har fått melding fra kundesjekk.no fordi du er styreleder eller styremedlem i et borettslag/sameie. Ved etablering av nytt kundeforhold eller ved endring i selskapets styre, må styreleder fylle ut og signere en kundeerklæring.

Har dere depositumskonto?

Nei, per dags dato har vi ikke depositumskonto.

Vi har ved en feil overført for mye til vår skattetrekkskonto, hvordan går jeg frem for å ta ut disse midlene?

Henvend deg til skatteetaten og søk om å frigi midler fra skattetrekkskonto. Her er lenken til skatteetatens nettside hvor du kan søke om frigivelse av skattetrekkskonto.

Hvordan avslutte konto i Boligbanken?

Ta kontakt med forvalter og gi beskjed om at konto skal avsluttes. Forvalter vil deretter kontakte oss med en forespørsel om avslutning av konto.

Hvordan avslutte konto i tidligere bank?

For å avslutte konto i tidligere bank, så kan du selv ta kontakt med tidligere bank og be om avslutning av konto eller så kan vi fylle ut et bankbytteskjema og sende det til tidligere bank. Vi sender da bankbytteskjema til styrets signaturberettigede for elektronisk signering, før vi sender det til tidligere bank.

Jeg er misfornøyd og ønsker å klage?

Dersom du er misfornøyd med bankens tjenester kan du sende inn en klage her.

Hvorfor må jeg slette cookies?

Den viktigste årsaken til at cookies må slettes innimellom er fordi de utgjør en sikkerhetstrussel. Hackere kan få adgang til browsersesjoner og deretter stjele personlige data.

Kan dere bestille bankID?

Nei, vi tilbyr ikke BankID. Dette bestiller du i din private bank.

Hva tar dere i gebyr?

Vi har månedsgebyr som baseres på antall enheter borettslaget/sameiet har.

Har dere bankkort?

Nei, vi har ikke bankkort.

Hvordan henter jeg ut kontoutskrifter?

Kontoutskrifter henter du i nettbanken vår. Etter at du har logget deg inn i nettbanken, så velger du Dokumenter i Menyen. Videre velger du Arkiv, så under Type velger du Kontoutskrift. Dersom du ikke har nettbanktilgang så kan du bestille dette ved henvendelse til post@boligbanken.no.

Tilbyr dere kassekreditt?

Nei, på nåværende tidspunkt tilbyr vi ikke kassekreditt.

Kan man overføre penger til utlandet? Kan man få penger overført fra utlandet og til konto i Boligbanken?

Ja, det er mulig å overføre penger til og fra utlandet via konto i Boligbanken. Iban-nummer finner man i nettbanken eller ved henvendelse til din forvalter. Dersom ditt selskap forventer innbetaling fra utlandet så ta kontakt med banken slik at vi får oppdatert deres opplysninger.

Hva er en reell rettighetsinnehaver?

En reell rettighetshaver er en fysisk person som gjennom sin eierandel eller stemmeandel, alene eller sammen med andre, kontrollerer virksomheten. Overstiger eierandelen eller stemmeandelen 25 % er denne personen en reell rettighetshaver.

Hva er en Politisk Eksponert Person?

En politisk eksponert person (PEP) er et begrep innen finanslovgivningen, som benyttes for å finne personer som er særlig utsatt for hvitvasking eller korrupsjon. Med politisk eksponert person (PEP) menes fysisk person som: Innehar eller har innehatt en stilling eller et verv som: Statsoverhode, regjeringssjef, minister eller assisterende minister. Medlem av nasjonalforsamling. Medlem av styrende organ i politisk parti.

Hvor lang er behandlingstiden hos dere på lån?

Vi behandler lånesøknader fortløpende og har fokus på raske behandlingstider. Det kan dog i noen tilfeller være faktorer som gjør at behandlingstiden er noe lengre .

Jeg får ikke lagt ved vedlegg i søknadsskjemaet?

Dersom du ikke får lagt ved vedlegg i Visma, kan disse sendes til kundeservice@boligbanken.no med en kort forklaring om hva det gjelder.

Jeg får feilmelding ved signering med BankID.

Vi anbefaler at du sjekker status på bankID her. Du kan også se de vanligste feilkodene her. Ved vedvarende problemer så ta kontakt med banken som har utstedt din BankID.

Hvordan se opplysninger om hvem som har innbetalt gjennom OCR-avtale?

Dersom du har tilgang til MPS Kundeportal, så finner du detaljopplysninger om innbetalingene der.

Hvordan logge inn i MPS Kundeportal for å se detaljer på innbetalinger?

Du kan logge deg inn i MPS kundeportal her. Dersom du mangler tilgang så ta kontakt med vår kundeservice.

Hvordan får jeg endret navn på konto?

Du kan sende oss en e-post med endringsforespørsel på post@boligbanken.no, så utfører vi endringen som ønsket.

Hvilke regnskapssystem har dere integrasjon mot?

Vi har forberedt integrasjon mot de fleste største regnskapssystemene. Ta kontakt med oss for nærmere informasjon.

Har Boligbanken avstemmingsløsninger?

Ja, Boligbanken har automatiske avstemmingsløsninger for alle typer konti, også lånekonto for fellesgjeld.

Er Boligbanken medlem i Bankenes Sikringsfond?

Ja, Boligbanken er medlem i Bankenes Sikringsfond. Les mer her.

Hvordan kontakter jeg Boligbanken?

Du kan sende oss en e-post til post@boligbanken.no eller ringe oss på telefonnummer 63 81 04 00.